Klachtenreglement Thuiszorg Samen

Bij Thuiszorg Samen doen we ons uiterste best om zorg van hoge kwaliteit te leveren die past bij de individuele behoeften van onze cliënten. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. We willen graag dat u zich gehoord voelt en nemen uw klachten serieus. Door uw klacht kunnen wij onze zorg verbeteren.

Wat is een klacht?
Een klacht is een uiting van ontevredenheid over de zorg, ondersteuning of dienstverlening die u van ons ontvangt. U kunt bijvoorbeeld vinden dat uw zorg niet aan de verwachtingen voldoet of dat u zich niet correct behandeld voelt door onze zorgverleners.

Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt op verschillende manieren een klacht of uiting van ongenoegen indienen:

  • Mondeling: Bespreek uw klacht direct met de zorgverlener of coördinator.
  • Schriftelijk: Dien uw klacht in via ons kantoor of stuur een e-mail naar info@thuiszorg-samen.nl.
  • Telefonisch: Neem contact met ons op via +31 6 51669137.
  • Digitaal: Gebruik het contactformulier op onze website (www.thuiszorg-samen.nl).

Na het indienen van uw klacht ontvangt u binnen 2 werkdagen een reactie van ons om de klacht verder te bespreken.

Bemiddeling via een onafhankelijke klachtenfunctionaris
Als het bespreken van de klacht met ons niet leidt tot een bevredigende oplossing, kunt u contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Thuiszorg Samen is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg, een externe organisatie die bemiddelt bij klachten over zorg.

Het Klachtenportaal:
Heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek om samen tot een oplossing te komen.
Kunt u of wilt u de klacht niet rechtstreeks met ons bespreken, of wilt u onafhankelijke ondersteuning, dan kunt u terecht bij Klachtenportaal Zorg. Zij helpen u verder met de afhandeling van uw klacht. U kunt uw klacht indienen via het klachtenformulier op hun website (www.klachtenportaalzorg.nl) of een e-mail sturen naar info@klachtenportaalzorg.nl.

Na ontvangst beoordeelt Klachtenportaal Zorg of de klacht voldoet aan de voorwaarden voor behandeling en welke procedure van toepassing is. Mocht er informatie ontbreken, dan nemen zij contact met u op.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook daarvoor kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg.

Waarom is het belangrijk om een klacht in te dienen?
Uw feedback helpt ons om onze zorg voortdurend te verbeteren. Bij elke klacht onderzoeken wij of er verbeteringen doorgevoerd kunnen worden die zowel voor u als voor andere cliënten van waarde zijn.

Contactgegevens voor klachten